Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

5 sposobów na ból pleców – poznaj biurka regulowane elektrycznie

biurko

Bóle pleców zaliczane są do chorób cywilizacyjnych XXI wieku. Jak sobie z nimi skutecznie radzić i zapobiegać poważnym schorzeniom? Poznaj 5 skutecznych sposobów na zachowanie zdrowych pleców oraz dowiedz się czym są biurka regulowane elektrycznie.

Ćwiczenia na ból pleców

Niemal każdego nas co jakiś czas (częściej lub rzadziej) bolą plecy. Nie będziemy mówić, że to naturalne bo tak nie jest, ale niestety dla wielu z nas to norma. W walce z bólem pleców oraz często jego przyczyną bardzo ważne są ćwiczenia i aktywność fizyczna. Aby zapobiegać i łagodzić objawy warto regularnie uprawiać takie sporty jak pływanie- idealne dla kręgosłupa i nie obciążające stawów. fitness- szczególnie pilates, jogę czy ciekawe nawet zwykły jogging. Aktywność fizyczna jest kluczowa dla zachowania zdrowej sylwetki, szczególnie jeśli na co dzień bardzo dużo siedzimy.

Praca na stojąco – poznaj biurka z elektryczną regulacją wysokości

Praca biurowa, szczególnie ta w trakcie której siedzimy osiem godzin, jest bardzo szkodliwa dla naszego zdrowia. Ludzki organizm przez tysiące lat ewolucji przystosował się do bycie w ciągłym ruchu i nienaturalne dla niego jest pozostawanie przez większość doby w takiej samej pozycji. Część z Was na pewno teraz pomyśli, że łatwo tak mówić ale zdecydowanie trudniej to zrobić, ponieważ raczej większość z nas nie zrezygnuje z pracy zawodowej tylko dlatego, że w niej dosłownie – siedzi. Jak więc poradzić sobie w tej patowej sytuacji? Otóż mamy dla Was świetną wiadomość. Od jakiegoś czasu, również na polskim rynku dostępne są biurka z regulacją wysokości, które zaledwie w mgnieniu oka można podnieść i przystosować do pracy na stojąco. Główna ich zaleta jest brak konieczności dźwigania czegokolwiek oraz fakt, że wszystkie rzeczy na blacie pozostają dokładnie w tym samym . miejscu dzięki czemu praktycznie bez przerwy możemy pracować (takim biurkiem jest no Elevogrande). Co ciekawe, nawet 15 min pracy na stojąco w ciągu jednej godziny może przynieść cudowne korzyści dla naszego zdrowia i sylwetki. Otóż stojąc spalamy ponad 30% kalorii więcej niż siedząc.

Dieta ma znaczenie

Naukowo udowodniono, że większe skłonności do schorzeń kręgosłupa i bólów pleców mają osoby z nadwagą oraz otyłością. Dlatego bardzo ważne jest zachowanie zdrowej sylwetki. Kluczowa w tym przypadku jest dieta. Pracując przed komputerem bardzo łatwo jest przybrać kilka dodatkowych kilogramów. Szczególnie gdy lubimy podjadać, a obiady jadamy na mieście lub na wynos. Przepis na zdrową sylwetkę jest bardzo prosty – zbilansowana dieta bogata we wszystkie składniki odżywcze, składająca się z 5 posiłków dziennie. Do tego odpowiednie nawodnienie i nie musimy się martwić o oponkę na brzuchu.

Nie garb się!

Kolejną kwestią związaną z bólem pleców jest zła postawa. Niestety stoimy źle, krzywo siedzimy, a nawet leżymy w niewłaściwych pozycjach. Zgarbione plecy, skręcony kręgosłup czy podkurczone nogi to norma w biurowych przestrzeniach. Niestety w wielu przypadkach to takie przyzwyczajenia są przyczyną bólów pleców, a nawet poważnych chorób z tym związanych. dlatego należy zwracać uwagę na postawę i ułożenie naszego ciała.

Postaw na relaks

Ostatni punkt może Wam się wydać dziwny, ale co ciekawe, wiele bólów pleców, to bóle na tle nerwowym. Duża ilość stresu i zmartwień powoduje, że naszym ciele pojawiają się tak zwane nerwobóle.Często zapominamy, że na co dzień bardzo ważny jest relaks i odpoczynek. Dlatego pamiętajmy o tym aby codziennie dać sobię taką chwilę wytchnienia. Świetnym rozwiązaniem, za które na pewno podziękują nam nasze plecy są też masaże relaksacyjne.

Artykuł powstał we współpracy z https://www.elevodesk.eu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 sposobów na ból pleców – poznaj biurka regulowane elektrycznie

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0