Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

10 tygodni do wakacyjnej formy

Pierwsze ponad dwudziestostopniowe temperatury mamy w tym roku już za sobą. Wiosna przyszła zgodnie z kalendarzowym harmonogramem, pokazując swoje ciepłe i przyjazne oblicze. A jak my przywitaliśmy wiosnę? W formie czy z kilkoma zbędnymi kilogramami? Jeśli właśnie drugiej odpowiedzi bliżej do prawdy, warto pomyśleć o treningu. Do lata niecałe 4 miesiące, więc marzenia o pięknej sylwetce w wakacje, można jeszcze jak najbardziej zrealizować. Do osiągnięcia sukcesu wystarczy trochę dyscypliny i determinacji.

Wysoki poziom rtęci w termometrze skutecznie zachęca do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Mimo to nieocenionym dodatkiem do jazdy na rowerze, rolkach, biegania oraz zdrowej diety jest popularna siłownia. Jeśli połączymy wszystkie elementy z dobrze rozpisanym planem treningowym, możemy być pewni, że najgorętsze miesiące w roku przywitamy w nowym wydaniu.

Rozpoczynając kampanię treningową, warto podejść do tematu kompleksowo i w swoim planie umieścić różne rodzaje ćwiczeń. Pierwszym typem jest trening funkcjonalny, opierający się na rozwoju mięśni głębokich miednicy, kręgosłupa, brzucha czy pleców. Pomaga on w prawidłowym przebiegu procesów fizjologicznych oraz kształtuje właściwą postawę naszego ciała.

strefa wolnych ciężarów

Kolejnym rodzajem aktywności jest trening wytrzymałościowy, czyli popularne cardio. To właśnie dzięki ćwiczeniom na rowerach stacjonarnych, steperach i bieżniach najefektywniej spalany jest największy wróg – tłuszcz. Dobrze zaopatrzone siłownie posiadają, również w swojej ofercie strefy, w których nacisk kładzie się na trening  obwodowy, polegający na wzmocnieniu mięśni i stawów – https://stacjanowagdynia.pl/fitness-gym/silownia

Najpopularniejszym typem ćwiczeń jest oczywiście trening siłowy, którego głównym celem jest zwiększenie naszej krzepy. W każdej siłowni, nawet najmniejszej, to właśnie hantle, sztangi oraz wieże wielofunkcyjne są podstawą wyposażenia. Jednak wiadomo, że aktywności tego typu nie są dla wszystkim priorytetowe. Z myślą o tych, którzy wolą mniej siłowe aktywności, fitness kluby posiadają miejsca, gdzie można skupić się na kształtowaniu sylwetki poprzez ćwiczenia rozciągające z wykorzystaniem piłek lekarskich czy trampolin.

Ogromna liczba sposobów na spędzenie czasu w siłowni utwierdza, że nie można się tam nudzić. Bez względu na upodobania każdy może znaleźć swój zestaw ćwiczeń, który będzie najodpowiedniejszy dla naszego gustu i poziomu umiejętności. Do początku lata pozostało 69 dni, czyli 10 tygodni, a więc… czas start! Do dzieła!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 tygodni do wakacyjnej formy

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0