Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

10 kroków, aby uzyskać fit figurę na lato

fitness

Lato to idealny czas na zaprezentowanie swoich wdzięków. Nic więc dziwnego, że w tym okresie można utonąć w poradach dotyczących diet oraz ćwiczeń. Co jest jednak najważniejsze? Oto 10 kroków, które zapewnią piękny wygląd oraz wspaniałe samopoczucie w ten wakacyjny czas.

1. Woda

Nieprzypadkowo pojawia się na pierwszym miejscu – to ona jest najważniejsza w każdej diecie. Pomaga pozbyć się toksyn i poprawia metabolizm. Działa jak naturalna „miotełka” dla naszego organizmu. Warto pić przynajmniej 1,5 litra dziennie, a w letnie upały zdecydowanie więcej!

2. Aktywność fizyczna

Dzięki ćwiczeniom spala się najwięcej kalorii i kształtuje sylwetkę dlatego warto o nich pamiętać. Aktywność fizyczna wcale nie musi kojarzyć się z przykrym obowiązkiem. Nie lubisz siłowni? Spróbuj zajęć fitness, wskocz na rower, idź popływać – jest mnóstwo możliwości, szczególnie, gdy na zewnątrz piękna pogoda.

3. Dieta

Wcale nie musi oznaczać ogromnych wyrzeczeń i odmawiania sobie wszystkiego. Wystarczy zerkać na wartość kaloryczną i nie przekraczać dziennego zapotrzebowania. Niech dieta stanie się stylem życia, a nie katorgą.

4. Sen

Niestety często się o nim zapomina. Sen jest niezbędny dla regeneracji mięśni i ciała, ale także dla utrzymania harmonii ducha. Idealny czas takiego odpoczynku to 8 godzin, warto o tym pamiętać.

5. Suplementy

Nie powinniśmy się ich obawiać. Dobrze dobrane do naszego zapotrzebowania suplementy, mogą stanowić ogromną pomoc w utracie kilogramów, a co ważniejsze utrzymać nasz organizm w dobrym stanie fizycznym.

6. Spacery

Warto włączyć je do codziennej rutyny. Spacerowanie pomaga ukoić nerwy, a przy tym może być dodatkową aktywnością. Wystarczy, że wysiądziesz kilka przystanków wcześniej lub zrezygnujesz z samochodu udając się do pobliskiego sklepu na zakupy.

7. Cele

Oprócz jednego głównego zamierzenia, czyli uzyskania pięknej sylwetki, dobrze jest stawiać sobie mniejsze cele do zrealizowania. Nie planuj od razu zrzucenia 10 kilogramów, ale zadania do wykonania na krótszy czas. Tydzień ze skakanką lub weekend bez cukru to świetne przykłady takich małych misji, które pomagają w dążeniu do tego jednego, głównego celu. Kto wie czy te aktywności nie zostaną z nami na dłużej?

8. Alkohol

Jego zdecydowanie powinniśmy się wystrzegać. Oprócz tego, że nie jest zbyt zdrowy, ma mnóstwo zbędnych kalorii. Nie dostarcza żadnych składników odżywczych, nie syci ani nie gasi pragnienia, a może sprawić, że przytyjemy. Picie alkoholu to prosty sposób na zaprzepaszczenie wysiłku włożonego w dietę oraz ćwiczenia, dlatego powinno się go ograniczyć

9.Regularność

Nieważne czy chodzi o ćwiczenia czy dietę, nic nie przyniesie rezultatów jeśli nie będziemy utrzymywać regularności. Jedynie systematyczność i wytrwałość zapewnią nam drogę do wymarzonej sylwetki, trzeba o tym pamiętać!

10. Wyluzuj!

Pamiętaj, że droga do celu jest zawsze wyboista i kręta. Nie zniechęcaj się widząc kolejne „góry do pokonania” i nie przejmuj drobnymi potknięciami. Wtedy sukces będzie gwarantowany!

Więcej porad jak być fit znajdziesz na www.fitblogerka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 kroków, aby uzyskać fit figurę na lato

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0